بهینه‌ سازی سئو و بهبود کاربری

تجربه خوب کاربر به‌طور چشمگیری باعث افزایش نرخ تبدیل می‌شود، در نتیجه نادیده گرفتن آن فاجعه به بار می‌آورد. در ادامه می‌آموزید که موقع تست یک وب‌ سایت برای سئو و بهبود تجربه کاربری به دنبال چه چیزی باید بگردید.

تعیین چهارچوب ذهنی صحیح:
اطلاعات تنها جنبه مهم نیست بلکه روش هم ضروری است. برای شروع بهینه‌ سازی سئو و بهبود کاربری باید ابتدا اهدافتان را مشخص کنید.

هدف وب‌سایتتان چیست؟

می‌خواهید بفروشید؟

می‌خواهید ترافیک جذب کنید؟

می‌خواهید افراد روی تبلیغاتتان کلیک کنند؟

بعد مطمئن شوید که مخاطبانتان را می‌شناسید.

کمی دقیق‌تر: حال به نحوه بهینه‌ سازی سئو و بهبود کاربری می‌پردازیم.

در زیر مجموعه‌ای از نکاتی که می‌توانید با اجرای آن‌ها هر ۲جنبه سایتتان را بهبود بخشید، آورده شده است:

۱- دفن لینک‌های مرده: لینک‌های مرده به صفحه بدنام ۴۰۴ هدایت می‌شوند، که شما را برای الگوریتم‌های سئو و متخصصان تجربه کاربری وب‌سایت، غیرقابل‌اعتماد می‌کند. اگر لینکی در وب‌سایتتان دارید مطمئن شوید که به‌جای مورد انتظار هدایت می‌شود.

۲- مشکلات متنی: ما با چشم‌هایمان نگاه می‌کنیم اما موتورهای جستجو با الگوریتم‌ها. آنچه برای Googlebot مشکل است متن می‌باشد. اگر در حال بهینه‌سازی هستید، بر عناصر متنی صفحه خود تمرکز کنید.

۳- مشکلات کلامی: وقتی یک persona برای کاربر ایجاد می‌کنید، باید بدانید کاربر هدفتان چه کسی است. آن‌ها حتماً در زبانشان ترجیحاتی دارند، در صفحه‌ای که ایجاد می‌کنید از زبان آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر این خود بهینه‌سازی کلامی، عدم استفاده از لغات پیچیده و تمرکز روی متن های واضح را پیشنهاد می‌کند. افراد صفحه شمارا با جستجوی یک کلمه کلیدی پیدا کردند بنابراین مطمئن شوید از آن کلمه کلید در صفحه استفاده کرده‌اید.

۴- آهنربای جذب لینک: جمع‌ کردن بک لینک یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب رتبه بالاتر در سئو است. این کار را می‌توانید با ایجاد محتوای جالب و درگیر کننده برای کاربران خود انجام دهید تا آن‌ها مطالب شما را با سایرین به اشتراک بگذارند. این امر موجب می‌شود تا سایر وب‌سایت‌ها هم علاقه‌مند به وجود شما در محتواهایشان باشند درنتیجه مخاطبان شما افزایش می‌یابد.

۵- امکان حرکت آسان: ساختار ناوبری(navigation) در وب‌سایت‌ها بسیار مهم است. اگر کاربران نتوانند اطلاعات مهم را پیدا کنند یا الگوریتم‌های موتورهای جستجو تشخیص ندهند که تمرکز صفحه روی چیست، شما به مشکل خواهید خورد. باید ساختار سایت به‌گونه‌ای باشد که حرکت در آن برای افراد ساده باشد.

۶- سریع کردن وب‌سایت: اگر افراد مدت‌زمان طولانی برای بارگذاری صفحه صبر کنند، ناامید می‌شوند، به همین دلیل گوگل به این پارامتر در رتبه‌بندی اهمیت می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که صفحات سایتتان سریع کار می‌کند در غیر این صورت از یافتن خود در صفحه سوم جستجوی گوگل خسته می‌شوید.

۷- بهینه‌سازی تگ عنوان: ساختار اصلی وب‌سایت حول محور تگ‌ها می‌چرخد زیرا چارچوب اساسی است. تگ‌ها برای سئو و الگوریتم‌ها عالی است. علاوه بر این به صفحه هم نظم می‌دهد و تجربه کاربر را بهبود می دهد.

۸- بهینه‌سازی HTML : HTML هم جزو چهارچوب‌های اساسی وب‌ سایت است. وقتی محتوای کد HTML را بهینه‌سازی می‌کنید، موجب بهبود تجربه کاربری و رتبه سئو خود می‌شوید.

۹- بهینه‌سازی تصاویر: همان‌طور که قبلاً گفتیم ساختار وب‌سایت روی متن است حتی وقتی موضوع تصویر است. پس برای تصاویر نام توصیفی مناسب انتخاب کنید. در متن ALT از کلمه کلیدی استفاده کنید و برای هر تصویر شرح ویژه‌ای بنویسید.

۱۰- بستن صفحات تکراری: صفحات فرود تکراری بد و مشکوک هستند. اگر برای بازدیدکننده خود ارزش قائل هستید، تمامی این صفحات را حذف کنید. Google-bot در حال حاضر صفحات به این شکل را دیرتر و کمتر ایندکس می‌کند.

۱۱- کلیه مشکلات صفحه‌نمایش: گوگل به وب‌سایت‌هایی که طراحی ریسپانسیو ندارند رتبه پایین‌تری می‌دهد. پس به خاطر داشته باشید که وب‌سایت شما باید در تمامی صفحات ممکن بی‌نقص دیده شود(همچنین در موبایل).

۱۲- ابزار بهینه‌سازی محتوا: اگر از ورد پرس برای انتشار محتوای خود استفاده می‌کنید به کمک پلاگین های آن می‌توانید سئو و تجربه کاربری وب‌سایتتان را بهبود بخشید.

نتیجه‌گیری: بهینه‌ سازی سئو و بهبود کاربری موجب افزایش تبدیل، ترافیک و رضایتمندی می‌شود پس به آن توجه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
, , , ,

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست